Het telefonisch doorgeven van storingen aan installaties of gebreken aan gebouwonderdelen behoort tot het verleden. MijnStoringsMelder.nl biedt uitkomst. Hoe het werkt? De gebruiker scant de QR-code van het object, vermeldt het gebrek, voegt eventueel foto’s toe en stuurt het geheel door naar de beheerder. Of direct naar de reparateur. Net hoe je het systeem inregelt. Connata storingsmelder
Voordeel: hoe completer een reparatieverzoek, des te minder bezoeken zijn er nodig.
MijnStoringsMelder
MijnStoringsMelder is een innovatieve manier om eindgebruikers op eenvoudige wijze direct een storing te laten melden. Gewoon door het inscannen van een QR-code die op ieder object geplakt kan worden. Bijvoorbeeld op een printer, op de cv-ketel, in de meterkast van een huurwoning of in een bushokje. De voordelen voor de beheerder zijn significant. In de eerste plaats levert het tijdwinst op. Het telefonisch melden van een storing is niet langer nodig. Daarnaast is het een kwalitatieve oplossing: de locatie van het object met gebrek danwel storing is direct helder en meldingen komen digitaal binnen, vaak vergezeld door fotomateriaal. De melding is bovendien eenvoudig -desgewenst automatisch- door te zetten naar een reparateur. De melder kan er op zijn beurt voor kiezen op de hoogte te worden gehouden van de voortgang van de melding. Daar is geen speciale app voor nodig.
All-in-one systeem
“We hebben deze innovatie geïntroduceerd op de Vakbeurs Facilitair en de reacties waren -en zijn nog steeds- overweldigend,” vertelt Erik Otto, Chief Technology Officer bij Connata. “Het feit dat storingen op een eenvoudige wijze kunnen worden gemeld, zonder overbodige menselijke handelingen en daardoor met een minimale foutmarge, wordt enthousiast ontvangen. Ook over de mogelijkheid van het toevoegen van fotomateriaal is men content. Het zorgt ervoor dat degene die verantwoordelijk is voor de reparatie direct weet welke handeling van hem verwacht wordt. Het is ook mogelijk om documenten aan een QR-code toe te voegen, waarbij de beheerder kan aangeven voor wie deze documenten inzichtelijk zijn. Zo kan de gebruiker eenvoudig de handleiding bekijken, en heeft de reparateur eenvoudig toegang tot de onderhoudshistorie. De beheerder kan ook onderhoudsintervallen specificeren zodat hij automatisch een melding krijgt wanneer de asset toe is aan onderhoud. Hoe beter de communicatie, des te tevredener is de klant: Scan. Send. Solved.” Connata storingsmelder
Ga voor meer informatie naar Connata.nl