Skip to content

Praktijkrichtlijn voor circulaire inrichting kantoren en scholen gepubliceerd

De circulaire economie is volop in ontwikkeling, ook in de inrichting van kantoren en scholen. Om onduidelijkheden te voorkomen, is het noodzakelijk om een eenduidig begrippenkader op te stellen. Daar werkt het Nederlands Normalisatie Instituut NEN momenteel aan.

Het inrichten van ruimten binnen kantoren en schoolgebouwen betekent in de praktijk het geschikt maken van gebouwen voor ontmoeten, overleggen, presenteren, pauzeren en (beeldscherm-)werkzaamheden. Hieronder vallen onder meer bureaus, bureaustoelen, vergadertafels, vergaderstoelen, banken en fauteuils, akoestische wanden en room-in-room-oplossingen, bijbehorende werkplekaccessoires en onderwijsmeubilair. Daar gaat de Nederlandse Praktijkrichtlijn, NPR 8313-reeks ‘Circulaire kantoor- en leeromgeving’ over. Veel van de informatie in deze praktijkrichtlijn is ook toepasbaar voor het inrichten en gebruik van zogenoemde thuiswerkplekken.

Deel 1 van de Praktijkrichtlijn betreft een definitielijst. Deze is nu ter commentaar gepubliceerd. Reageren kan tot 31 oktober. Volgende delen in de reeks zijn in ontwikkelen en omvatten de onderwerpen Circulair Ontwerp en Meetmethodes.

Meer informatie over de Praktijkrichtlijn ‘Circulaire kantoor- en leeromgeving’ is te vinden op de website van NEN, normontwerpen.nen.nl

 

 

Deel "Praktijkrichtlijn voor circulaire inrichting kantoren en scholen gepubliceerd" op social media

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Word op de hoogte gehouden van alle nieuwtjes

Misschien vind je dit ook interessant

vastgoed circulariteit

Kantoorgebruikers en -beleggers willen alleen nog kantoren die donkergroen zijn

Beleggers en gebruikers zijn in hoge mate bereid te betalen voor verkleinen footprint Uit onderzoek naar de stand van zaken op de Nederlandse kantorenmarkt van vastgoedadviseur JLL, blijkt dat vooral grote corporate kantoorgebruikers een drijvende kracht zijn achter...

Bereken de energiekosten van een kantoor per m2

De energiekosten van kantoren kunnen aanzienlijk zijn. De afgelopen periode kunnen deze kosten aanzienlijk variëren. De energiekosten van het kantoor hangen af van factoren zoals het energielabel, kwaliteit van de installaties, gebruik van algemene ruimtes, gedrag van gebruikers...

Verlichting op kantoor. Aan welke eisen moet je voldoen?

Verlichting is cruciaal op kantoor. Niet alleen voor het werk verzetten zelf, maar ook voor de sfeer die je wil uitstralen naar klanten of bezoekers. Welke verlichting je op kantoor toepast hangt af van verschillende factoren. Denk aan...

Onze partners

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en ontvang tevens een gratis magazine!

Tip onze redactie

OG Wijzer werkt graag met u samen. Heeft u nieuws of persberichten? Tip dan onze redactie.

Wilt u een persbericht naar onze redactie sturen? Vul onderstaand formulier in. De redactie neemt contact op als zij aandacht aan het onderwerp wil besteden.