Skip to content

Praktijkrichtlijn voor circulaire inrichting kantoren en scholen gepubliceerd

De circulaire economie is volop in ontwikkeling, ook in de inrichting van kantoren en scholen. Om onduidelijkheden te voorkomen, is het noodzakelijk om een eenduidig begrippenkader op te stellen. Daar werkt het Nederlands Normalisatie Instituut NEN momenteel aan.

Het inrichten van ruimten binnen kantoren en schoolgebouwen betekent in de praktijk het geschikt maken van gebouwen voor ontmoeten, overleggen, presenteren, pauzeren en (beeldscherm-)werkzaamheden. Hieronder vallen onder meer bureaus, bureaustoelen, vergadertafels, vergaderstoelen, banken en fauteuils, akoestische wanden en room-in-room-oplossingen, bijbehorende werkplekaccessoires en onderwijsmeubilair. Daar gaat de Nederlandse Praktijkrichtlijn, NPR 8313-reeks ‘Circulaire kantoor- en leeromgeving’ over. Veel van de informatie in deze praktijkrichtlijn is ook toepasbaar voor het inrichten en gebruik van zogenoemde thuiswerkplekken.

Deel 1 van de Praktijkrichtlijn betreft een definitielijst. Deze is nu ter commentaar gepubliceerd. Reageren kan tot 31 oktober. Volgende delen in de reeks zijn in ontwikkelen en omvatten de onderwerpen Circulair Ontwerp en Meetmethodes.

Meer informatie over de Praktijkrichtlijn ‘Circulaire kantoor- en leeromgeving’ is te vinden op de website van NEN, normontwerpen.nen.nl

 

 

Deel "Praktijkrichtlijn voor circulaire inrichting kantoren en scholen gepubliceerd" op social media

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Word op de hoogte gehouden van alle nieuwtjes

Misschien vind je dit ook interessant

checklist brandveiligheid kantoor

Zo maak je een kantoorgebouw brandveilig

Vanuit de overheid zijn er veel regels betreft het brandveilig maken van kantoorgebouwen. Ieder kantoor moet aan deze regels voldoen. Er is een uitgebreid bouwbesluit waarin je een overzicht van de afspraken kunt lezen. Wij hebben een artikel...

Nominaties Kantoorgebouw van het Jaar 2022 bekend

Als onderdeel van de Architectenweb Awards 2022 wordt in oktober van dit jaar de prijs voor Kantoorgebouw van het Jaar uitgereikt. In deze categorie heeft de onafhankelijke jury vier projecten genomineerd. De inzendingen voor de prijs Kantoorgebouw van...
Gemiddelde servicekosten voor een kantoor Eindafrekening servicekosten

Wat zijn de gemiddelde servicekosten voor een kantoor?

Servicekosten bepalen voor een groot deel de totale huisvestingslasten van de huurder. Soms wel tot 30% of meer. Huurders zijn steeds scherper op servicekosten en dat is logisch, gezien het feit dat het een flink onderdeel is van...

Onze partners

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en ontvang tevens een gratis magazine!

Tip onze redactie

OG Wijzer werkt graag met u samen. Heeft u nieuws of persberichten? Tip dan onze redactie.

Wilt u een persbericht naar onze redactie sturen? Vul onderstaand formulier in. De redactie neemt contact op als zij aandacht aan het onderwerp wil besteden.