Skip to content

Elis: Hygiëne is belangrijker dan ooit!

Elis heeft meer dan een eeuw ervaring in het bieden van textiele en facilitaire oplossingen ten behoeve van een veilige en hygiënische werkomgeving. Inmiddels doet het van oorsprong Franse bedrijf dat in 28 landen over de hele wereld. Met het verhuren, reinigen, repareren en leveren van bedrijfskleding, toilethygiëne, inloopmatten, cleanroomproducten, poetsdoeken en ongediertebestrijding, ontzorgt Elis o.a. vastgoedbeheerders en facilitair dienstverleners. We spreken Raymond van der Laan, Head of Partner Sales en Jeffrey van den Bos, Head of Sales and Business Development Facility.

 

Onzichtbaar flexibel

‘Wij zorgen ervoor dat alle mensen binnen een gebouw volledig onbezorgd veilig en hygiënisch kunnen werken. Dit doen wij door de juiste facilitaire producten te leveren, te verzorgen en te onderhouden. En dit alles vaak zonder dat je het door hebt en volledig achter de schermen. Door een goed en gedegen advies komen we tot concrete afspraken over bijvoorbeeld het wisselen van de dameshygiëneboxen, het leveren van vullingen als zeep en desinfectie en het onderhouden van de hardware. Een beheerder heeft dus letterlijk geen omkijken naar zijn of haar facilitaire zaken,’ vangt Raymond aan. ‘Ook niet wanneer omstandigheden veranderen. Zoals nu, met covid-19. Kijk naar de huidige bezettingsgraden van kantoorgebouwen en de toenemende behoefte aan optimale hygiëne. Proactief en frequent sturen we bij waar dit nodig is en verbeteren als dit kan. Deze flexibele houding op het gebied van contractmanagement wordt door onze vastgoedrelaties enorm gewaardeerd.’

Re-use en recycle

‘Dat geldt ook voor onze houding inzake het klimaat. Elis legt haar focus op alle partijen: op onze relaties en hun eindgebruikers, op onze medewerkers, maar zeker ook op het milieu,’ vult Jeffrey aan. ‘Daarom leveren we alleen producten die aan onze duurzaamheidseisen voldoen. Onze dispensers bijvoorbeeld, door frequent en actief onderhoud verlengen we enorm de levensduur van de hardware. Omdat wij landelijk werken kunnen we bijvoorbeeld de krimp in een regio opvangen door de groei in een andere regio. Zo hoeven we goed functionerende apparaten niet voortijdig te vervangen. Pas aan het einde van de levensduur kunnen onze dispensers, door middel van ons cradle-to-cradle concept worden omgezet in granulaat waar weer gebruiksartikelen als tuinstoelen, emmers en gieters van kunnen worden gemaakt. Verder maken we gebruik van papiersoorten die worden gemaakt van oude melkpakken en dankzij het verduurzamingsproces na gebruik direct weer de natuur in kunnen, doordat ze biologisch afbreekbaar zijn. En ik noem ook graag onze nylonmatten welke vervaardigd worden uit oude visnetten.’

Toegevoegde waarde zit in de details

Raymond vervolgt: ‘In Nederland kiezen veel organisaties en bedrijven ervoor om de inkoop van onze aangeboden services uit te besteden aan facilitaire organisaties, denk hierbij bij aan o.a. schoonmaakbedrijven en integrated FM organisaties. Voor ons de reden om ons vanaf begin dit jaar ook op deze facilitaire organisaties te focussen. Met deze samenwerkingen kunnen wij ervoor zorgen dat veel meer organisaties profiteren van onze multiservicedienstverlening en hen kunnen ontzorgen. Van bedrijfshygiëne tot ongediertebestrijding. De toegevoegde waarde hiervan zit overigens niet zelden in de details. Op locatieniveau kunnen wij proactief mee denken door alle data die wij verzamelen gedurende onze dienstverlening. Deze data kunnen wij middels onze geavanceerde systemen omzetten naar informatie waarmee we onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn. Wij spelen flexibel in op zaken, ook als er straks een nieuw virus komt. En we begrijpen dat maatwerk voor een relatie met meerdere locaties en huurders enorm belangrijk is.’

Op waarde geschat

‘Zonder de juiste hoeveelheid hygiëne voorzieningen, kun je niet goed functioneren. Lege dispensers zorgen voor ongemak en gebrek aan welbehagen. In dat opzicht heeft covid de wereld nog scherper laten inzien dat een goed hygiëneniveau van essentieel belang is. Zeker als we straks allemaal weer volledig naar kantoor mogen komen.’

 

meer info over Elis >>

 

Deel "Elis: Hygiëne is belangrijker dan ooit!" op social media

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Word op de hoogte gehouden van alle nieuwtjes

Misschien vind je dit ook interessant

Energielabel regels

Energielabel plichtig bij verkoop of verhuur?

Op het moment dat er voor een (utiliteits)gebouw een transactie plaatsvindt (verhuur, verkoop of oplevermoment), dient er een energielabel te worden overhandigd. Het energielabel is sinds 2008 verplicht bij gebouwen met de volgende gebruiksfuncties of een combinatie hiervan:...

Toepassing PU isolatie voor op daken

PU staat voor Polyurethaan en is  toepasbaar in de gehele gebouwschil. Dat geldt ook zo voor daken. Een slecht geïsoleerd gebouw verliest de meeste warmte via het dak, warmte stijgt tenslotte op. Vanuit de overheid worden er daarom...

Parkeerders krijgen persoonlijke boodschap bij Interparking

Interparking investeert volop in middelen om haar parkeerders een efficiënte en optimale klantbeleving te bezorgen. Naast een schone en veilige parkeergarage is communicatie hierin een zeer belangrijk onderdeel. Scheidt & Bachmann geeft bij de entree van Interparking Boulevard...

Onze partners

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en ontvang tevens een gratis magazine!

Tip onze redactie

OG Wijzer werkt graag met u samen. Heeft u nieuws of persberichten? Tip dan onze redactie.

Wilt u een persbericht naar onze redactie sturen? Vul onderstaand formulier in. De redactie neemt contact op als zij aandacht aan het onderwerp wil besteden.